Arbeidstøy er en praktisk og ypperlig måte å vise frem bedriften sin på. Her er noen tips til deg som skal handle nytt arbeidstøy!

Hvem skal bruke arbeidstøyet?

I en bedrift finnes ulike oppgaver og avdelinger som krever ulikt arbeidstøy. Noen arbeider kanskje på lager, noen på kontor og en siste avdeling med kundepleie, salg eller i butikk. Alle er en del av bedriften, men de har ulikt behov for funksjon gjennom arbeidsdagen. Tenk godt gjennom hvilke avdelinger som har behov for arbeidstøy. Ett tips er å spørre de ulike avdelingene hva deres behov er!

Hva er funksjonen?

En baker, kontormedarbeider og håndverker har alle ulike funksjoner i en hverdag. De rører seg forskjellig og tøyet er derfor også utsatt for ulik slitasje. Før du velger arbeidstøy tenk derfor gjennom hvilket miljø (inne/ute, kontor/byggeplass, butikk) klærne skal benyttes i og hvilke områder som er spesielt utsatt for slitasje. Albuer og knær er typiske områder som blir utsatt for slitasje av håndverkere eller aktive arbeidere.

Valg av farger og design

Tilknytt arbeidstøyet til den visuelle profilen til virksomheten. Benytter dere eksempelvis farger som blå eller rød i logoen, på trykksaker og nettside velg klær som samsvarer med disse fargene. Det skaper gjenkjennelighet hos kunder og potensielle kunder, og er en super måte å merkevarebygge virksomheten på – de ansatte har også funksjon som levende reklameplakater!

Plassering av logo har også noe å si for hvordan bedriften fremstår. Det vanligste er minimum én logo, som oftest plasseres på venstre bryst. Øverste del av rygg på gensere og ermer eller nedre del av ryggen på ytterplagg er anvendbare plasseringer av større logo eller slagord!

Funksjon, kvalitet & design
er viktig

Kvalitet og materialer

Når du vet hvem som skal bruke arbeidstøyet, har avdekket behovene og funksjonen gjelder det å velge kvalitet og materiale som samsvarer med nettopp dette. 

I Valdres har vi «vær». Derfor er vi utrolig stolte og glade for at vi samarbeider med leverandører som forstår akkurat det! I kolleksjonen til Carhartt Work Wear finner du arbeidstøy for den aktive medarbeideren.

Vi anbefaler å velge høy kvalitet på tøy som får mye slitasje (som arbeidsbukser eller mellomlag), dette vil spare bedriften for en del penger på lang sikt. Andre plagg, som t-skjorter, er en langt mer kortsiktig og rimelig investering, og kan gjerne være i bomull eller et mer teknisk materiale, som polyester. T-skjorta er en typisk forbruksvare, og vi anbefaler minimum to t-skjorter pr. person.

For medarbeidere som sitter på kontor, i resepsjonen eller som en del av salgsteam er behovet for materialer annerledes. Her vil materialer som denim, bomull og strikk gi et profesjonelt og vennlig signal til sluttkunden.

Tracker har et godt utvalg av skjorter, strikk, dunjakker og parkaser – perfekt for den ryddige selgeren! Alle plaggene til Tracker har gjennomgått tester for logotrykk, og alle plaggene er spesielt utviklet for profileringsmarkedet.  

Velg en god klespakke

En gjennomtenkt klespakke til de ansatte bør inneholde:

  • 3 – 5 stk tynne plagg (t-skjorte/pique)
  • 1 – 2 stk bukse (arbeidsbukse)
  • 1 mellomlag (bomullsjakke/genser)
  • 1 tynt ytterlag (dunjakke, vest, fleece)
  • 1 ytterplagg (jakke)
  • Hodeplagg (lue, pannebånd, buff)
  • Annet: Ryggsekk, PC-veske

Vi hjelper deg å sette sammen din klespakke. Kontakt oss for et uforpliktende tilbud!